1.13.5.Sağlık kurumları, hastaneler ve sağlık ocakları temasının alt konuları
“Sağlık Kurumları, Hastaneler, Sağlık Ocakları, vb.”
kategorisinde en çok “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar”a
yer verilmiştir (f=1.809; %45,5). Bunu “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve
İyileştirmeler” konusu takip etmiştir (f=1.445; %36,4). Yazıların dörtte birine
yakınında da “Övgü, başarı, olumlama” (f=981; %24,7) ve
“Kampanya/Etkinlik/Tanıtım/Faaliyetler” (f=966; %24,3) konularına
değinilmiştir. “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar vs.”,
“Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri” ve “Hukuk,
mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler” konuları öne çıkan diğer
konular olmuştur.
Tablo
127. Sağlık Kurumları, Hastaneler ve Sağlık Ocakları Temasının Alt
Konuları
|
Frekans
|
%
|
Genel bilgi (Tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar)
|
1.809
|
45,5
|
Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler
|
1.445
|
36,4
|
Övgü, başarı, olumlama
|
981
|
24,7
|
Kampanya / Etkinlik / Tanıtım / Faaliyetler
|
966
|
24,3
|
Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar vs.
|
680
|
17,1
|
Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri
|
675
|
17
|
Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler
|
480
|
12,1
|
Tıp fakültelerinde verilen eğitim, tıp eğitimi
|
208
|
5,2
|
Teşhis/Tedavi
|
137
|
3,4
|
Yolsuzluk, usulsüzlük, görevi kötüye kullanma
|
92
|
2,3
|
Buluş, Keşif, Teknik ve Teknolojik Gelişmeler
|
82
|
2,1
|
Etik / Hak tartışmaları
|
38
|
1
|
Diğer
|
155
|
3,9
|
N
|
3.974
|
|
Sağlık Kurumları, Hastaneler, Sağlık Ocakları kategorisinde
yayınlanan yazılar yayın türlerine göre incelendiğinde en çok yazının
Gazetelerde (f=2.925) yayınlandığı, gazeteleri gazete ekleri (f=627) ve
ardından dergilerin (f=422) izlediği görülmüştür. Kategori bağlamında en çok
yazının yer aldığı gazetelerde en sık işlenen konu ise “Genel bilgi ya da
tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” (%43,4) olmuştur. “Tıbbi Yatırım, Yenilik
ve İyileştirmeler” (%34,1) ve “Kampanya/ Etkinlik/ Tanıtım/ Faaliyetler” (%24,7)
gazetelerde en sık yayınlanan ikinci ve üçüncü alt konular olmuştur. Gazeteler,
Sağlık Kurumları, Hastaneler, Sağlık Ocakları bağlamında “Övgü, başarı,
olumlama”, “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar”, “Ekonomik,
finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri” ve “Hukuk, mevzuat,
yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler” alt konularını da önemli görmüştür.
Gazete eklerinde de en sık işlenen ilk üç konu “Genel bilgi ya da tanıtıcı,
bilgilendirici anlatımlar” (%49,1), “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler”
(%37,5) ve “Övgü, başarı, olumlama” (%24,9) olarak sıralanmıştır. Dergi ve
eklerinde yayınlanan yazıların yarıdan fazlası (%55,2) “Genel bilgi ya da
tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” konusunu işlemiştir.
Yayınlar kapsama alanları bağlamında incelendiğinde en çok
yazının yerel yayınlarda (f=1.853) ardından yaygın yayınlar (f=1.286) ve
bölgesel yayınlarda (f=835) yer aldığı görülmüştür. Sağlık Kurumları,
Hastaneler, Sağlık Ocakları bağlamında yaygın yayınlarda en çok işlenen konular
sırasıyla “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” (%47), “Tıbbi
Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” (%36,2) ve “Övgü, başarı, olumlama” (%23,3)
olmuştur. Bu konuların dışında yaygın yayınlarda “Ekonomik, finansal boyutlar,
yatırımlar, pazarlama faaliyetleri”, “Kampanya/Etkinlik/Tanıtım/ Faaliyetler”
ve “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar” konuları öne çıkan
konular olarak not edilmiştir. Bölgesel yayınlarda da en çok işlenen alt
konular sıralamasında ilk sırada “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici
anlatımlar” (%48) yer almıştır. “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler”
(%37) ve “Kampanya/Etkinlik/Tanıtım/Faaliyetler” (%25) bölgesel yayınların
Sağlık Kurumları, Hastaneler, Sağlık Ocakları kategorisinde en sık kaleme
aldıkları ikinci ve üçüncü konular olmuştur.
Tablo
128. Sağlık Kurumları, Hastaneler ve Sağlık Ocakları Temasının Alt
Konuları ile Yayın Türü ve Yayın Niteliği Karşılaştırması
% (Sütun)
|
Gazete
|
Gazete EK
|
Dergi ve eki
|
Yaygın
|
Yerel
|
Bölgesel
|
Genel bilgi (Tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar)
|
43,4
|
49,1
|
55,2
|
47
|
43,4
|
48
|
Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler
|
34,1
|
37,5
|
50,2
|
36,2
|
36,2
|
37
|
Övgü, başarı, olumlama
|
23,5
|
24,9
|
32,9
|
23,3
|
26
|
24
|
Kampanya / Etkinlik / Tanıtım / Faaliyetler
|
24,7
|
22,8
|
23,9
|
19,8
|
27,2
|
25
|
Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar vs.
|
17,5
|
20,3
|
9,7
|
18,7
|
14,3
|
21
|
Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri
|
15
|
18,2
|
28,9
|
20,1
|
14,4
|
18
|
Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler
|
13,6
|
7,5
|
8,5
|
13,5
|
12
|
10
|
Tıp fakültelerinde verilen eğitim, tıp eğitimi
|
5,7
|
2,2
|
6,4
|
7,3
|
5
|
2,6
|
Teşhis/Tedavi
|
3,5
|
3,2
|
3,6
|
3
|
4,2
|
2,5
|
Yolsuzluk, usulsüzlük, görevi kötüye kullanma
|
2,7
|
1,9
|
0,2
|
3,5
|
1,6
|
2
|
Buluş, Keşif, Teknik ve Teknolojik Gelişmeler
|
2
|
2,1
|
2,4
|
2,1
|
1,9
|
2,4
|
Etik / Hak tartışmaları
|
1,1
|
0,5
|
0,9
|
1,2
|
0,9
|
0,7
|
Diğer
|
4,3
|
3,3
|
2,4
|
4,2
|
4
|
3,2
|
N
|
2.925
|
627
|
422
|
1.286
|
1.853
|
835
|
“Sağlık Kurumları, hastaneler, sağlık ocakları”
kategorisinde yer alan yazıların yayın türü bağlamında incelemesinde benzer
biçimde yine haberlerin (f=3.655) ilk sırada çıktığı görülmüştür. Bu
kategorideki “Köşe/Köşe yazısı” sayısı 213, “Söyleşi” sayısı ise 92 olarak
bulunmuştur.
Yazı türü anlamında, yayımlanan haberlerin sırasıyla en çok
“Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” (%44,5), “Tıbbi
Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” (%37,3) ve
“Kampanya/Etkinlik/Tanıtım/Faaliyetler” (%25,4) konularında yoğunlaştığı
görülmüştür. Bu ilk üç konunun dışında “Övgü, başarı, olumlama”, “Ekonomik,
finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri”, “Genel sorunlar,
sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar” ve “Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni
düzenlemeler” konuları da öne çıkmıştır. Bu kategorideki köşe ya da köşe
yazılarının yarıdan fazlası (%53,5) “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici
anlatımlar” konusunda olmuştur. “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici
anlatımlar” konusunu “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar”
(%35,7) ve “Övgü, başarı, olumlama” (%18,3) konuları ikinci ve üçüncü sırada
izlemiştir.
Tablo 129. Sağlık Kurumları, Hastaneler ve Sağlık Ocakları Temasının Alt
Konuları ile Yazı Türü Karşılaştırması
% (Sütun)
|
Haber
|
Köşe, köşe yazısı
|
Yazı dizisi
|
Ansiklopedik bilgi, not
|
Söyleşi/ Röportaj
|
Soru cevap köşe yazısı
|
Akademik, bilimsel makale
|
Genel bilgi (Tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar)
|
44,5
|
53,5
|
75
|
85,7
|
65,2
|
33,3
|
|
Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler
|
37,3
|
15,5
|
25
|
42,9
|
50
|
|
|
Övgü, başarı, olumlama
|
24,5
|
18,3
|
|
|
48,9
|
|
|
Kampanya / Etkinlik / Tanıtım / Faaliyetler
|
25,4
|
10,8
|
50
|
42,9
|
10,9
|
|
|
Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar vs.
|
16,3
|
35,7
|
|
14,3
|
8,7
|
33,3
|
|
Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama
faaliyetleri
|
17,2
|
9,4
|
|
14,3
|
27,2
|
|
|
Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler
|
11,9
|
16,9
|
|
|
8,7
|
33,3
|
|
Tıp fakültelerinde verilen eğitim, tıp eğitimi
|
4,4
|
12,7
|
50
|
|
18,5
|
|
|
Teşhis/Tedavi
|
3,4
|
2,8
|
|
14,3
|
6,5
|
|
|
Yolsuzluk, usulsüzlük, görevi kötüye kullanma
|
2,3
|
4,2
|
|
|
|
|
|
Buluş, Keşif, Teknik ve Teknolojik Gelişmeler
|
2,1
|
0,5
|
|
|
2,2
|
33,3
|
|
Etik / Hak tartışmaları
|
,9
|
2,3
|
|
|
|
|
|
Diğer
|
3,8
|
8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
N
|
3.655
|
213
|
4
|
7
|
92
|
3
|
0
|
Sağlık kurumları ve hastaneler temalı yazıların alt
konularının metin üslubuna bakıldığında yazıların büyük çoğunluğunun (f=3.920) “Bilgilendirici”
üsluba sahip olması nedeniyle alt konu dağılımına ilişkin sıralamanın bu
üslupta sıralamayı değiştirmediği görülmektedir. “Eleştirel” üsluba sahip
yazıların (f=522) yarıdan fazlasını “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler,
ihtiyaçlar” (%53,3) oluşturmaktadır. “Genel bilgi ya da tanıtıcı,
bilgilendirici anlatımlar” ardından (%38,3), “Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik
ve yeni düzenlemeler” (%30,5) konusu da “Eleştirel” üsluba sahip yazılar
arasında öne çıkmaktadır. “Takdir edici/Övücü” üsluptaki yazıların (f=923)
%62’sinde “Övgü, başarı, olumlama” konu edilmektedir. Umut verici yazıların (f=229)
%60,7’si “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” üzerinedir. “Uyarıcı”
yazılarda (f=72) “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar”
ardından (%25), “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar” konusu
gelmektedir (%19,4). “Tavsiye veren/Öneri getiren” yazıların (f=209) %34,4’ü
“Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” içeren anlatımları konu
almakla birlikte, %24,9’u “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar”
üzerinedir. “Reklam” konulu yazıların (f=635) yarıdan fazlasında “Genel bilgi
ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” verilmektedir (%59,2). %46,3’ünde
“Övgü, başarı, olumlama”, %25,4’ünde de “Ekonomik, finansal boyutlar,
yatırımlar, pazarlama faaliyetleri” konu alınmaktadır.