1.13.Temalar (Ana Konular)

1.13.5.Sağlık kurumları,  hastaneler ve sağlık ocakları temasının alt konuları

“Sağlık Kurumları, Hastaneler, Sağlık Ocakları, vb.” kategorisinde en çok “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar”a yer verilmiştir (f=1.809; %45,5). Bunu “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” konusu takip etmiştir (f=1.445; %36,4). Yazıların dörtte birine yakınında da “Övgü, başarı, olumlama” (f=981; %24,7) ve “Kampanya/Etkinlik/Tanıtım/Faaliyetler” (f=966; %24,3) konularına değinilmiştir. “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar vs.”, “Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri” ve “Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler” konuları öne çıkan diğer konular olmuştur.

Tablo 127. Sağlık Kurumları, Hastaneler ve Sağlık Ocakları Temasının Alt Konuları

Frekans
%
Genel bilgi (Tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar)
1.809
45,5
Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler
1.445
36,4
Övgü, başarı, olumlama
981
24,7
Kampanya / Etkinlik / Tanıtım / Faaliyetler
966
24,3
Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar vs.
680
17,1
Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri
675
17
Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler
480
12,1
Tıp fakültelerinde verilen eğitim, tıp eğitimi
208
5,2
Teşhis/Tedavi
137
3,4
Yolsuzluk, usulsüzlük, görevi kötüye kullanma
92
2,3
Buluş, Keşif, Teknik ve Teknolojik Gelişmeler
82
2,1
Etik / Hak tartışmaları
38
1
Diğer
155
3,9
N
3.974


Sağlık Kurumları, Hastaneler, Sağlık Ocakları kategorisinde yayınlanan yazılar yayın türlerine göre incelendiğinde en çok yazının Gazetelerde (f=2.925) yayınlandığı, gazeteleri gazete ekleri (f=627) ve ardından dergilerin (f=422) izlediği görülmüştür. Kategori bağlamında en çok yazının yer aldığı gazetelerde en sık işlenen konu ise “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” (%43,4) olmuştur. “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” (%34,1) ve “Kampanya/ Etkinlik/ Tanıtım/ Faaliyetler” (%24,7) gazetelerde en sık yayınlanan ikinci ve üçüncü alt konular olmuştur. Gazeteler, Sağlık Kurumları, Hastaneler, Sağlık Ocakları bağlamında “Övgü, başarı, olumlama”, “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar”, “Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri” ve “Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler” alt konularını da önemli görmüştür. Gazete eklerinde de en sık işlenen ilk üç konu “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” (%49,1), “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” (%37,5) ve “Övgü, başarı, olumlama” (%24,9) olarak sıralanmıştır. Dergi ve eklerinde yayınlanan yazıların yarıdan fazlası (%55,2) “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” konusunu işlemiştir.

Yayınlar kapsama alanları bağlamında incelendiğinde en çok yazının yerel yayınlarda (f=1.853) ardından yaygın yayınlar (f=1.286) ve bölgesel yayınlarda (f=835) yer aldığı görülmüştür. Sağlık Kurumları, Hastaneler, Sağlık Ocakları bağlamında yaygın yayınlarda en çok işlenen konular sırasıyla “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” (%47), “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” (%36,2) ve “Övgü, başarı, olumlama” (%23,3) olmuştur. Bu konuların dışında yaygın yayınlarda “Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri”, “Kampanya/Etkinlik/Tanıtım/ Faaliyetler” ve “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar” konuları öne çıkan konular olarak not edilmiştir. Bölgesel yayınlarda da en çok işlenen alt konular sıralamasında ilk sırada “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” (%48) yer almıştır. “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” (%37) ve “Kampanya/Etkinlik/Tanıtım/Faaliyetler” (%25) bölgesel yayınların Sağlık Kurumları, Hastaneler, Sağlık Ocakları kategorisinde en sık kaleme aldıkları ikinci ve üçüncü konular olmuştur.

Tablo 128. Sağlık Kurumları, Hastaneler ve Sağlık Ocakları Temasının Alt Konuları ile Yayın Türü ve Yayın Niteliği Karşılaştırması
 % (Sütun)
Gazete
Gazete EK
Dergi ve eki
Yaygın
Yerel
Bölgesel
Genel bilgi (Tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar)
43,4
49,1
55,2
47
43,4
48
Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler
34,1
37,5
50,2
36,2
36,2
37
Övgü, başarı, olumlama
23,5
24,9
32,9
23,3
26
24
Kampanya / Etkinlik / Tanıtım / Faaliyetler
24,7
22,8
23,9
19,8
27,2
25
Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar vs.
17,5
20,3
9,7
18,7
14,3
21
Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri
15
18,2
28,9
20,1
14,4
18
Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler
13,6
7,5
8,5
13,5
12
10
Tıp fakültelerinde verilen eğitim, tıp eğitimi
5,7
2,2
6,4
7,3
5
2,6
Teşhis/Tedavi
3,5
3,2
3,6
3
4,2
2,5
Yolsuzluk, usulsüzlük, görevi kötüye kullanma
2,7
1,9
0,2
3,5
1,6
2
Buluş, Keşif, Teknik ve Teknolojik Gelişmeler
2
2,1
2,4
2,1
1,9
2,4
Etik / Hak tartışmaları
1,1
0,5
0,9
1,2
0,9
0,7
Diğer
4,3
3,3
2,4
4,2
4
3,2
N
2.925
627
422
1.286
1.853
835

“Sağlık Kurumları, hastaneler, sağlık ocakları” kategorisinde yer alan yazıların yayın türü bağlamında incelemesinde benzer biçimde yine haberlerin (f=3.655) ilk sırada çıktığı görülmüştür. Bu kategorideki “Köşe/Köşe yazısı” sayısı 213, “Söyleşi” sayısı ise 92 olarak bulunmuştur.

Yazı türü anlamında, yayımlanan haberlerin sırasıyla en çok “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” (%44,5), “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” (%37,3) ve “Kampanya/Etkinlik/Tanıtım/Faaliyetler” (%25,4) konularında yoğunlaştığı görülmüştür. Bu ilk üç konunun dışında “Övgü, başarı, olumlama”, “Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri”, “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar” ve “Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler” konuları da öne çıkmıştır. Bu kategorideki köşe ya da köşe yazılarının yarıdan fazlası (%53,5) “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” konusunda olmuştur. “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” konusunu “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar” (%35,7) ve “Övgü, başarı, olumlama” (%18,3) konuları ikinci ve üçüncü sırada izlemiştir.




Tablo 129. Sağlık Kurumları, Hastaneler ve Sağlık Ocakları Temasının Alt Konuları ile Yazı Türü Karşılaştırması
 % (Sütun)
Haber
Köşe, köşe yazısı
Yazı dizisi
Ansiklopedik bilgi, not
Söyleşi/ Röportaj
Soru cevap köşe yazısı
Akademik, bilimsel makale
Genel bilgi (Tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar)
44,5
53,5
75
85,7
65,2
33,3

Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler
37,3
15,5
25
42,9
50


Övgü, başarı, olumlama
24,5
18,3


48,9


Kampanya / Etkinlik / Tanıtım / Faaliyetler
25,4
10,8
50
42,9
10,9


Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar vs.
16,3
35,7

14,3
8,7
33,3

Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri
17,2
9,4

14,3
27,2


Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler
11,9
16,9


8,7
33,3

Tıp fakültelerinde verilen eğitim, tıp eğitimi
4,4
12,7
50

18,5


Teşhis/Tedavi
3,4
2,8

14,3
6,5


Yolsuzluk, usulsüzlük, görevi kötüye kullanma
2,3
4,2





Buluş, Keşif, Teknik ve Teknolojik Gelişmeler
2,1
0,5


2,2
33,3

Etik / Hak tartışmaları
,9
2,3





Diğer
3,8
8
0
0
0
0
0
N
3.655
213
4
7
92
3
0


Sağlık kurumları ve hastaneler temalı yazıların alt konularının metin üslubuna bakıldığında yazıların büyük çoğunluğunun (f=3.920) “Bilgilendirici” üsluba sahip olması nedeniyle alt konu dağılımına ilişkin sıralamanın bu üslupta sıralamayı değiştirmediği görülmektedir. “Eleştirel” üsluba sahip yazıların (f=522) yarıdan fazlasını “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar” (%53,3) oluşturmaktadır. “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” ardından (%38,3), “Hukuk, mevzuat, yasa, yönetmelik ve yeni düzenlemeler” (%30,5) konusu da “Eleştirel” üsluba sahip yazılar arasında öne çıkmaktadır. “Takdir edici/Övücü” üsluptaki yazıların (f=923) %62’sinde “Övgü, başarı, olumlama” konu edilmektedir. Umut verici yazıların (f=229) %60,7’si “Tıbbi Yatırım, Yenilik ve İyileştirmeler” üzerinedir. “Uyarıcı” yazılarda (f=72) “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” ardından (%25), “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar” konusu gelmektedir (%19,4). “Tavsiye veren/Öneri getiren” yazıların (f=209) %34,4’ü “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” içeren anlatımları konu almakla birlikte, %24,9’u “Genel sorunlar, sıkıntılar, eksiklikler, ihtiyaçlar” üzerinedir. “Reklam” konulu yazıların (f=635) yarıdan fazlasında “Genel bilgi ya da tanıtıcı, bilgilendirici anlatımlar” verilmektedir (%59,2). %46,3’ünde “Övgü, başarı, olumlama”, %25,4’ünde de “Ekonomik, finansal boyutlar, yatırımlar, pazarlama faaliyetleri” konu alınmaktadır.