4.VARSAYIMLAR

Çalışmada sosyal bilimler alanındaki araştırmalarda genel olarak geçerli temel varsayımların bu çalışma için söz konusu olduğu belirtilebilir. Çalışmanın uygulama boyutunda da görüşme ve anket tekniklerine ilişkin sosyal bilim araştırmalarındaki genel varsayımlar, bu çalışma için de geçerlidir. 

Sağlık konulu yayınlara yönelik içerik analizi uygulamasının değerlendirilmesinde ise belli başlı olarak şu varsayımların altı çizilebilir:

1.       Önemli haber ya da yazılar gazete ve dergilerde ön sayfalarda yayımlanan, iç sayfalarda ise sayfanın üst yarısında yer alan, sayfada daha büyük alan kaplayan haber ya da yazılardır. Bir gazetenin en önemli haberi sürmanşet, daha sonra manşette yayımlanan haberidir. Bir dergide ise en önemli haber, kapak haberidir.
2.       Televizyon yayıncılığında bir konuya ayrılan süre, o konuya verilen önemin bir göstergesidir.
3.       İnternet yayıncılığında ziyaretçi sayısı, televizyon yayıncılığında reyting (izleyici sayısı), gazete ve dergi yayıncılığında tiraj (baskı sayısı) kamuoyunun o yayın organına yönelik ilgisinin bir göstergesidir.
4.       Tirajı yüksek gazete ve dergiler kamuoyu tarafından daha çok okunan; dolayısıyla da kamuoyunun daha çok tercih ettiği ve daha çok etkilendiği düşünülebilecek yayımlardır.