Projede ortaya konulan amaçlar, öncelikle, Türkiye’deki
günümüz medyasında sağlık konulu yayıncılığın betimlenmesi, yayın içeriklerinin
irdelenmesi ve bu yayınlara ilişkin kamuoyunun algı ve değerlendirmelerinin
belirlenerek sağlık konulu yayıncılığa ilişkin ilkelerin ortaya konulması adına
önem taşımaktadır.
Çalışmada ilk olarak Türkiye’de son yıllarda hızla gelişen
sağlık haberciliğinin bugün geldiği son nokta tanımlanmaktadır. Bu anlamda ilk
kez “Sağlık haberi nedir, ne değildir?” sorusuna daha net bir tanım getirilmeye
çalışılmıştır. Literatürdeki çalışmalar büyük ölçüde gözden geçirilerek
özetlenmiştir. Böylece bundan sonra yapılacak olan bu konudaki çalışmalar için
önemli bir “mihenk taşı” oluşturulmuştur.
Çalışmada medya içerikleri ilk kez bu kadar kapsamlı olarak
ve İnternet üzerinde geliştirilen özel bir yazılımla taranmıştır. İlk kez yayın
alanlarına yönelik (gazete, dergi, televizyon ve İnternet) karşılaştırmalı
analiz yapılmıştır. İlk kez geniş kapsamlı olarak sağlık yayıncılığının kaynak
kişileri konumundaki medya profesyonelleri ile sağlık uzmanlarının görüşlerinin
bir araya getirilerek değerlendirilmiş ve ilk kez sağlık yayıncılığına ilişkin
yayın ilkeleri bir araya getirilerek tartışmaya açılmıştır.
Sağlık konulu yayıncılık alanında çalışan ya da çalışmayı
düşünenlerin sürekli eğitimi için İnternet üzerinden açılan Sağlık Haberciliği sayfası
önemli bir başlangıç noktası olmuştur. Ayrıca proje kapsamında hazırlanan
içerikle Anadolu Üniversitesinde Bilim Teknoloji ve Sağlık Haberciliği dersi
açılmıştır. Bu yöndeki eğitimlere destek olabilecek içeriklere ilişkin önemli
bir bilgi birikimi sağlanmıştır.
Kamuoyunun sağlık konulu yayınlar hakkında bilinç düzeyinin
attırılmasına yönelik olarak bu konuda haber ve duyurumlar
gerçekleştirilmiştir. Proje raporunun duyurumunun bu anlamda daha büyük bir
katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Sağlık yayınlarının niteliğinin artırılması adına çalışma,
medya kuruluşlarına ve devletin ilgili kurumlarına katkı sağlayacak
niteliktedir. Ayrıca çalışma, toplumsal anlamda, toplumun sağlık konularında
doğru bir şekilde bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi sonucunda bireysel
anlamda sağlıklı bir hayatın sürdürülmesi ve yaşam kalitesinin artırılmasının
yanında, daha sağlıklı bir neslin yetişmesi, kaynakların doğru ve etkin
kullanılması ve toplumsal kalkınmanın daha hızlı bir şekilde gerçekleşmesi
adına da önem taşımaktadır.
Medya açısından ise çalışmanın, sorumlu ve ilkeli yayıncılık
anlayışı çerçevesinde medyaya duyulan güvenin artmasına ve böylece
izlenilebilirliğin de artmasıyla yayın gelirlerinin de yükselmesine katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.