2.AMAÇ


Çalışmada, sağlık konulu medya içeriklerinin “kaynak” kişileri konumundaki medya profesyonelleri ve sağlık profesyonelleri ile medya içeriğini oluşturan “mesaj/ileti” boyutu ele alınarak, bu içeriklerin “hedef kitlesi” konumundaki kamuoyunun algı ve değerlendirmelerinin belirlenmesi için üç ayrı kategoride alt amaçlar şu şekilde sıralanmıştır:


1.       Kaynak kişilere yönelik alt sorular: 
a.       Sağlık konulu yayınları ne ölçüde takip etmektedirler?
b.       Sağlık yayıncılığını nasıl tanımlamaktadırlar?
c.        Sağlık yayıncılığına ilişkin olumlu ve olumsuz buldukları yönler nelerdir?
d.       Sağlık yayınlarında verilen bilgi, mesaj ve işlenen konuları nasıl değerlendirmektedirler?
e.        Yazar, programcı ve konuk seçimini nasıl değerlendirmektedirler?
f.        Konu, kaynak ve konuk seçimini nasıl değerlendirmektedirler?
g.        Dil ve üslubu nasıl değerlendirmektedirler?
h.       Görsel malzemeleri nasıl değerlendirmektedirler?
i.         Sağlık konulu yayınları güvenilir bulmakta mıdırlar?
j.         Sağlık habercilerinin/ yayıncılarının eğitim durumunu nasıl değerlendirmektedirler?
k.       Sağlık konulu yayınları etik açıdan nasıl değerlendirmektedirler?
l.         Bilgilerin denetimi konusunda ne düşünmektedirler?
m.     Sağlık konulu yayınların hedef kitlesi hakkında hangi kanaatlere sahiptirler?
n.       Vatandaşların bu yayınları nasıl takip etmesi gerektiği konusunda ne düşünmektedirler?
o.       İdeal sağlık yayıncılığının nasıl olması gerektiğini düşünmektedirler?
p.       Hangi kişisel medya deneyimlerine sahiptirler?
q.       Bu deneyimler sağlık konulu yayıncılık hakkında neler düşündürmektedir?



2.       Medya içeriklerine yönelik alt sorular:
a.       Medyada sağlık konulu içerikler nasıl sunulmaktadır?
b.       İçeriklerin türü nedir?
c.        Menşei nedir?
d.       Haber, bilgi kaynakları, program konukları kimlerdir?
e.        Adı geçen kişiler kimlerdir?
f.        Adı geçen kurumlar hangileridir?
g.        Dil ve anlatım yapısı nasıldır?
h.       Metin üslubu nasıldır?
i.         Kullanılan görsel malzemelerin sayısı nedir?
j.         Görsel malzemelerin / görüntülerin niteliği nasıldır?
k.       Görsel malzemelerin / görüntülerin konuları nelerdir?
l.         Görsel malzemeler / görüntülerle içerikler uyumlu mudur?
m.     Yazılarda işlenen temalar nelerdir?

3.       Hedef kitleye yönelik alt sorular:
a.       Basit rahatsızlığı olanlar hangi kaynaklardan bilgi almaktadır?
b.       Ciddi rahatsızlığı olanlar hangi kaynaklardan bilgi almaktadır?
c.        Muayene olunan doktora ne ölçüde güven duyulmaktadır?
d.       Medyadaki sağlık konulu yayınları takip etme düzeyleri nasıldır?
e.        Medya içeriklerinden etkilenerek hangi eylemlerde bulunmuşlardır?
f.        Gazete, televizyon ve İnternetteki sağlık konulu yayınları takip düzeyleri nasıldır?
g.        Bu yayınları nasıl değerlendirmektedirler?