7.TANIMLAR

Çalışmada sıklıkla kullanılan ve bu çalışmaya özgü özel anlamlara sahip belli başlı kavramların tanımları şu şeklide açıklanabilir:


ana gazete: Kimi eklerle birlikte yayımlanan gazeteler için ekler dışındaki ana gazete.
alt tema: Bir yazıda işlenen genel konu ya da temaya bağlı alt konu.
ana tema / tema: Bir yazıda işlenen ana tema ya da en genel konu.
anket: Çalışmada sağlık konulu yayınlara ilişkin kamuoyunun görüşlerini almak üzere gerçekleştirilen anket uygulaması.
hedef kitle: Türkiye’de yaşayanlar ve daha özel anlamda sağlık konulu yayınlara maruz kalan insanlar.
ek/ekler: Kimi gazete ve dergilerle birlikte dağıtılan ve ana gazeteden ayrı bir biçimde yayımlanan ekler.
içerik analizi: Çalışmada sağlık konu yayın içerikleri üzerine uygulanan içerik analizi uygulaması.
ilk çalıştay: Anadolu Üniversitesinin İstanbul-Aksaray’daki Konukevi’nde 29-30 Nisan 2011 günleri arasında dört ayrı oturum halinde gerçekleştirilen çalıştay.
ikinci çalıştay: Ankara’da Hekimevi Toplantı Salonu’nda 18 Ekim 2012 günü iki ayrı oturumda gerçekleştirilen çalıştay.
kamuoyu anketi: Çalışmada sağlık konulu yayınlara ilişkin kamuoyunun görüşlerini almak üzere uygulanan anket.
medya: Genel anlamda kitlesel iletişime olanak sağlayan her türlü ortam; dar anlamda ise proje kapsamında içerik analizi uygulanan gazete, dergi ve ekleriyle, İnternet ve televizyonlar.
medya içeriği: Türkiye’deki gazete, dergi, televizyon ve İnternette yer alan sağlık konulu ileti ya da mesajlar.
medya profesyoneli: Sağlık konulu yayıncılık bir iletişim süreci olarak ele alındığında bu sürecin kaynağı konumundaki kişiler; haber ve programların hazırlanmasından sorumlu olan medya profesyonelleri (muhabir, yazar, editör, sunucu, anchorman, programcı, yapımcı, yönetmen, yönetici vd.).
proje: “Türkiye’de Sağlık Konulu Yayıncılık İlkelerinin Belirlenmesi: Kaynak, İleti ve Hedef Kitle Bağlamında Sağlık Konulu Yayınların Analizi” başlıklı proje.
sağlık konulu yayın: Medyada sağlık konusuna değinilen ya da yer verilen her türlü içeriğin bulunduğu yayın.
sağlık profesyoneli: Sağlık konulu yayıncılık bir iletişim süreci olarak ele alındığında bu sürecin kaynağı konumundaki kişiler; haber ve programlara konuk olan ya da kaynaklık eden (bilim insanları, diğer uzmanlar, sağlık konusunda açıklamada bulunan diğer kişiler vd.) sağlık uzmanları.
vatandaşlarla yapılan görüşmeler: Anket uygulamasının ardından ankette sorulan soruların cevaplarına ilişkin “neden”leri bulmak üzere gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler.