I.TABABET VE ŞUABATI SAN’ATLARININ TARZI
İCRAASINA DAİR KANUN
(Kanun Numarası:1219; Resmi Gazete: 14/4/1928,
sayı:863)
Madde 24: İcrayı sanat eden tabipler hasta kabul
ettikleri mahal ile muayane saatlerini ve ihtisaslarını bildiren ilanlar
tertibine mezun olup diğer suretlerle ilan, reklam ve saire yapmaları memnudur.
II. DİŞHEKİMLERİNİN HER TÜRLÜ İLETİŞİM
ORTAMINDA YAYIN YAPMALARINA İLİŞKİN KILAVUZ[1]
(TDB Merkez Yönetim
Kurulu’nun 13-14 Temmuz 2011 Tarihli Toplantısında Kabul Edilmiştir)
(29.09.2011 tarihli
MYK kararı ile değişik) Gelişen teknoloji ile birlikte dişhekimlerinin
hastalarıyla daha kapsamlı ve yaygın iletişim kurma olanakları da artmıştır.
Özellikle kişisel web sayfalarının yaygınlaşmasıyla birlikte, reklam yasağı ve
benzeri etik sorunlar sıklıkla gündeme gelmektedir. Ülkeler arasında farklı
uygulamalar olmakla birlikte, sağlık alanında, talep yaratmaya dönük reklam
anlayışı genel olarak kabul görmemektedir.
Ülkemizde sağlık alanında
reklam yasağının sınırlarını çizen mevzuat, asıl olarak 1219 sayılı Tababet ve
Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun, Tıbbi Deontoloji Tüzüğü, TDB ve
Dişhekimleri Odaları Disiplin Yönetmeliği ve Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti
Sunulan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelikte ortaya konmuştur.
Tababet ve Şuabatı
Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun
Madde 40-İcrayı
sanat eden diş tabipleri ve dişçiler, hasta kabul ettikleri mahal ile muayene
saatlerini bildiren ilanlar tertibine mezun olup diğer suretlerle reklam ve
saire yapmaları memnudur.
III. TIBBİ DEONTOLOJİ NİZAMNAMESİ
Madde 8 -
Tabiplik ve diş tabipliği mesleklerine ve tedavi müesseselerine, ticari bir
veçhe verilemez.
Tabip ve diş tabibi,
yapacağı yayınlarda tababet mesleğinin şerefini üstün tutmaya mecbur olup, ne
suretle olursa olsun, yazıların da kendi reklâmını yapamaz.
Tabip ve diş tabibi,
gazetelerde ve diğer neşri vasıtalarında, reklâm mahiyetinde teşekkür ilânları
yazdıramaz.
Madde 9 -
Tabip ve diş tabibi, gazete ve sair neşir vasıtaları ile yapacağı ilânlarda ve
reçete kâğıtlarında, ancak ad ve soyadı ile adresini, Tababet İhtisas
Nizamnamesine göre kabul edilmiş olan ihtisas şubesini, akademik unvanını ve
muayene gün ve saatlerini yazabilir.
hükümleri dişhekimlerinin ve
diş tedavi kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerine ticari bir görünüm
veremeyeceklerini ve reklam yapamayacaklarını düzenlemiştir.
Bu hükümlere aykırı
davrananların disiplin cezası ile cezalandırılacaklarına ilişkin düzenleme ise
Türk Dişhekimleri Birliği ve Dişhekimleri Odalarının Disiplin Yönetmeliğinde
yer almaktadır. Buna göre;
IV. TÜRK
DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ VE DİŞHEKİMLERİ ODALARININ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
Madde 8/a-
Reçete kağıtları, el ilanları, promosyon malzemeleri ve benzeri araçlarla
reklam yapmak veya sanal ortamlar da dahi olmak üzere her türlü iletişim
araçlarında reklam amacına yönelik veya haksız rekabeti sağlayıcı yazılar
yazmak, yazdırmak veya açıklamalarda bulunmak; çalıştığı veya ortağı olduğu
kuruluş veya şirket aracılığı ile anılan eylemlerin yapılmasına göz yummak.
fiillerinin para cezası ile
cezalandırılacağı düzenlenmiştir.
Özel sağlık kuruluşlarının
reklam yapmalarını yasaklayan bir diğer düzenleme ise Ağız ve Diş Sağlığı
Hizmeti Sunan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmeliğinin 32. maddesinde
yer almaktadır. Buna göre“Sağlık kuruluşları ve çalışanları her ne surette
olursa olsun; kuruluşları, kuruluşlarının sundukları hizmet, uyguladıkları tanı
ve tedavi yöntemleri yada kullandıkları her türlü cihaz ve benzeri araçlar ile
ilgili kitle iletişim araçları, elektronik ortam, görsel-işitsel araçlar,
yazılı materyaller veya benzeri nitelikteki araçlar ile doğrudan ve dolaylı
olarak tüketici konumundaki kitleye yönelik reklam ve tanıtım yapamazlar.
Başkaca kişi, kurum ve kuruluşların benzer nitelikteki çalışmalarına aracı
olamazlar. Sağlık kuruluşları çalışmalarına ticari bir görünüm veremeyecekleri
gibi; insanları yanıltıcı, paniğe sevk edici, yanlış yönlendirici benzer
nitelikteki kuruluşlar ve çalışanları arasında rekabete yol açıcı davranışlarda
bulunamazlar”
Bu hükümle de özel sağlık
kuruluşları ile çalışanlarının her ne şekilde olursa olsun reklam yapmaları ve
mesleki rekabet dışındaki bir rekabette bulunmaları kesin surette
yasaklanmıştır.
Dişhekimlerinin bir web
sayfası hazırlarken uymaları gereken kurallar ve sınırlar söz konusu mevzuatın
incelenmesiyle anlaşılabilecektir. Kılavuz, bu çerçevede bilgi vermek amacıyla
hazırlanmıştır. İlgili mevzuatın incelenmesi ile de doğrudan bilgi toplanabilir.
Dişhekimliği alanında
yapılacak her türlü yayının, reklâm yasağına ilişkin kural ve ilkelere uygun
olması gereklidir. Aşağıda belirtilen etik kurallar bu çerçevenin
tanımlanmasında dişhekimlerine yardımcı olmak amacıyla belirlenmiştir. Bu
nedenle belirtilen kurallardan hiçbiri mevcut düzenlemelerdeki reklâm yasağına
ilişkin kuralları bertaraf eder biçimde yorumlanamaz.
1.
Dişhekimleri; elektronik ortam da dâhil olmak üzere her tür araç ile
yapacakları bütün yayınlarında sağlık mevzuatında yer alan, özellikle reklâm
yasağına ilişkin tüm kurallara uyarak genel olarak mesleği tanıtma, koruyucu ve
tedavi edici ağız diş sağlığı konularında toplumu bilgilendirme hakkına
sahiptir.
2.Yapılacak her türlü
bilgilendirme, kendini meslektaşlarından öne çıkartma, hasta kazanma ya da
yönlendirme amacı ile olmamalıdır.
3.İnternet üzerinden
hekimlik yapılmamalı, dişhekimi hastasını muayene etmeden, teşhis veya tedavi
hizmeti vermemelidir. Site içerisinde standart olarak kullanılan karakterlerle
yazılacak ve her sayfanın altında yer alacak şekilde “Site içeriğinde bulunan
bilgiler bilgilendirmek içindir, bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını
tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez” ifadesi yer
almalıdır.
4.Reklâm unsuru bulunduran
yazı, resim fotoğraf ve benzerleri yayınlanmamalıdır. Hastaların tedavi öncesi
ve sonrası fotoğraflarına yer verilmemelidir.
5.Hasta talebini arttırma
amaçlı olarak tedavi seçeneklerinden birinin diğerinden daha üstün olduğu
yönünde yanıltıcı ve yönlendirici sunumlar yapılmamalıdır
6.
Dişhekimliği ile ilgili uygulamaların iyiliği, kötülüğü ifade edilmemeli,
ağrısız acısız tedavi uygulama gibi vaatlerde bulunulmamalıdır.
7.Dişhekimi katıldığı meslek
sonrası eğitimleri, yerli ve yabancı uzmanlık kuruluşlarına üyeliğini,
danışmanlık görevlerini, sertifikalarını sitesinde ilan etmemelidir.
8.Yayınlarda muayenehane ya
da sağlık kuruluşlarının büyüklüğü, merkeziliği, sessizliği, temizliği;
çalışanlar bakımından da en iyi, konusunda uzman, güler yüzlü, ilgili ve
benzeri ifadeler kullanılmamalıdır.
9.Sağlık kuruluşlarının
sundukları hizmet, uyguladıkları tanı ve tedavi yöntemleri ya da kullandıkları
her türlü cihaz ve benzeri araçlar ile ilgili olarak reklam ve tanıtım
yapılamaz.
10.
Meslek kuruluşları ile diğer mesleki sitelere yönlendirici
linklere/bağlantılara yer verilebilir. Kendisine İnternette sayfa
hazırlayan/hazırlatan dişhekimi, site adresi olarak bir bilim ve uzmanlık
dalının adını kullanmamalıdır. Örn: www.çeneortopedisi.com, www.ortodonti.com,
www.turkiyenineniyidishekimi.com,www.protez.com gibi. Ancak isim, alanla
kombine edilebilir. Örn: www.çeneortopedisi-kamal.com.
11. Web
sayfasında, dişhekiminin aldığı ödüller, üye olduğu siyasi parti, cemaat,
dernek veya grup adı belirtilmemelidir. Yayınlarda ırk, dil, din, cinsiyet,
siyasal ve ideolojik ayrımda bulunulmamalıdır.
12.Ülke dışında bulunan
sunucu makineyle ve / veya yabancı dille yapılan sunumlarda da mevcut kurallar
ve yukarıda belirtilen kurallara uygun davranılmalıdır.
13.Tedavi ücretleri ile
ilgili olarak hasta talebini yaratmaya arttırmaya yönelik ifadeler
kullanılamaz. Tedavi ücret bilgileri ile ilgili olarak Türk Dişhekimleri
Birliği web sayfasındaki ilgili bölüme link/bağlantı verilebilir.
14. Dişhekimi, web
sitesinde:
a) Dişhekim(ler)inin
adı, soyadı ve unvanı ile çalıştığı kurum veya özel sağlık kuruluşunun ismi,
b) Bağlı
bulunduğu Oda sicil numarası,
c) Türk
Dişhekimleri Birliği sicil numarası,
d) Mezuniyet
tarihi,
e) Özel
sağlık hizmeti veren kuruluşun adresi,
f ) Telefon
ve faks numaraları,
g) Çalışma
gün ve saatleri,
h) Mezun
olduğu / oldukları üniversitenin adı,
i ) E-Posta
adresi / adresleri ve buna ait mail formu,
j ) Uzmanlık
dalı ve akademik unvanı,
gibi bilgilerine yer
verebilir.
ARAMA
MOTORLARINA KAYIT
1.Dişhekimleri veya
dişhekimliği alanında faaliyet gösteren özel sağlık kurum ve kuruluşları
tarafından hazırlanan web siteleri genel arama motorlarına kayıt ettirilebilir.
Ancak bu kayıtlar esnasında sitede yer alan diğer hekimlerden farklılık
gösterecek şekilde (farklı punto, çerçeve ve diğerleri) yayınlanması reklâm
olarak kabul edilmelidir.
2. İş
sağlama amacına yönelik ve meslektaşlarıyla rekabete yol açacak şekilde özel
amaçlı arama motorlarına, rehberlerine, listelerine, veri tabanlarına ve
benzerlerine kayıt yaptırılmamalı. İnternet kullanıcılarının kendi sitesine
yönlendirilmesini sağlamak için İnternet kısa yolları kullanılmamalıdır.
“İnternet
sayfasının, sadece dişhekimlerinin bulunmasına yönelik özel amaçlı arama
motorlarına kayıt ettirilirken anahtar kelime (keyword) olarak; "adı ve
soyadı ya da özel sağlık kuruluşunun adının", "bulunduğu
şehir-ilçe-semt adının" ve "uzmanlık alanı ve akademik unvanlarının
dışında bir sözcük ya da tanıtma tümcesi kullanılmamalıdır.”
V. HEKİMLİK MESLEK ETİĞİ KURALLARI ([2])
(TTB 47. Genel Kurulunda kabul edilmiştir (10-11
Ekim 1998)
Kendilerini her zaman dünya hekimliğinin bir parçası
olarak gören; Türkiye Cumhuriyeti toprakları üzerinde ulusal, evrensel ve
çağdaş bir sorumluluk ve hizmet anlayışına sahip bulunan, hekimlik mesleğinin,
içinde yer aldığı toplumsal ve kültürel koşullardan soyutlanmayacağının bilinci
ile insanın sahip olduğu olanakları geliştirebilmesinin en temel koşulunun onun
bedensel ve ruhsal sağlığı olduğunun bilincini taşıyan bu ülkenin hekimleri;
dünyadaki ve Türkiye'deki toplumsal ve bilimsel değişimler göz önünde
bulundurularak ve çeşitli platformlarda tartışılarak oluşturulan Hekimlik
Meslek Etiği Kuralları'na bağlılıklarını bildirmekle, insana insan olarak
hizmet etmenin yüce onurunu taşırlar.
Ticari Amaç ve Reklam Yasağı
Madde 11-Hekim, mesleğini uygularken reklam yapamaz, ticari reklamlara araç olamaz, çalışmalarına ticari bir görünüm veremez; insanları yanıltıcı, paniğe düşürücü, yanlış yönlendirici, meslektaşlar arasında haksız rekabete yol açıcı davranışlarda bulunamaz. Hekim, yayın araçlarıyla yapacağı duyurularda varsa, Tababet Uzmanlık Tüzüğü'ne göre kabul edilmiş olan uzmanlık alanını, çalışma gün ve saatlerini bildirebilir. Tabela ve benzeri tanıtım araçlarının biçim ve boyutları yerel tabip odası tarafından saptanır.
Madde 11-Hekim, mesleğini uygularken reklam yapamaz, ticari reklamlara araç olamaz, çalışmalarına ticari bir görünüm veremez; insanları yanıltıcı, paniğe düşürücü, yanlış yönlendirici, meslektaşlar arasında haksız rekabete yol açıcı davranışlarda bulunamaz. Hekim, yayın araçlarıyla yapacağı duyurularda varsa, Tababet Uzmanlık Tüzüğü'ne göre kabul edilmiş olan uzmanlık alanını, çalışma gün ve saatlerini bildirebilir. Tabela ve benzeri tanıtım araçlarının biçim ve boyutları yerel tabip odası tarafından saptanır.
Endüstri ile İlişkilerde Çıkar Sağlama Yasağı
Madde 15-Hekimler endüstri kuruluşları ile hiçbir çıkar ilişkisi kuramazlar. Bilimsel araştırmalar ve eğitime yönelik ilişkiler ise, şeffaf ve kurumsal olmalıdır. Bu ilişkilerde Türk Tabipleri Birliği'nin hazırladığı "Hekim ve İlaç Tanıtım İlkeleri" geçerlidir.
Madde 15-Hekimler endüstri kuruluşları ile hiçbir çıkar ilişkisi kuramazlar. Bilimsel araştırmalar ve eğitime yönelik ilişkiler ise, şeffaf ve kurumsal olmalıdır. Bu ilişkilerde Türk Tabipleri Birliği'nin hazırladığı "Hekim ve İlaç Tanıtım İlkeleri" geçerlidir.
Yayın Etiği
Madde 44-Hekim, araştırma verilerini değerlendirirken ve yayına hazırlarken bilimsel gerçekleri yansıtmalıdır. Çalışmaya fiilen katılmamış kişilerin adları o yayında yer alamaz. Kaynak göstermeden ve izin almadan başkalarına ait veriler, olgular ve yazılı eserler kullanılamaz.
Madde 44-Hekim, araştırma verilerini değerlendirirken ve yayına hazırlarken bilimsel gerçekleri yansıtmalıdır. Çalışmaya fiilen katılmamış kişilerin adları o yayında yer alamaz. Kaynak göstermeden ve izin almadan başkalarına ait veriler, olgular ve yazılı eserler kullanılamaz.
VI. TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ HEKİM VE İLAÇ
TANITIM İLKELERİ ([3])
(Kabul ve yürürlük tarihi: 1995)
GİRİŞ: Ülkemizde ilacın tanıtımı yalnızca hekim ve
eczacıya yapılabilmektedir. Bu tanıtım için Sağlık Bakanlığı'nın yayınladığı
bir tanıtım yönetmeliği vardır. Bu yönetmelikte ilaç endüstrisinin uyması
gereken kurallar ayrıntılı biçimde belirlenmiştir. Ayrıca ilaç endüstrisi de
bir "Tıbbi İlaç Tanıtım İlkeleri" yayınlamıştır. Tanıtım olayında bir
taraf olan hekimlerin uygulamalarını etik ilkeler doğrultusunda kolaylaştırmak,
otokontrol yapabilmek ve ilişkiyi saydamlaştırmak amacıyla aşağıdaki hekim/ilaç
tanıtım ilkeleri hazırlanmıştır.
İLKELER:
1-Hekimler, farmasötik ürünleri reçetelemelerini
etkileyecek biçimde, yüksek materyal değeri olan armağanı kabul etmemelidirler.
2-Tanıtım materyali eğer gerçekten eğitimsel bir
amaç ve içerikte ise hekimler tarafından kabul edilebilir.
3-Maliyeti düşük bazı tanıtım malzemeleri hekim
eğitimine katkıda bulunacaksa, hasta yararına ise ve hekimin görevi ile ilgili
ise kabul edilebilir.
4-Bir bilimsel toplantıda gösterilen konukseverlik
ve örnek dağıtımı gibi faaliyetler toplantının temel hedefi olan bilgilenme
amacını gölgeler nitelikte olmamalıdır. Hekimler toplantı düzenlerken bu konuya
özen göstermeli ve toplantılarda çekiliş, piyango gibi etik olmayan olaylara
onay vermemeli, katılmamalıdırlar.
5-Tanıtımın; bilgilendirici, kanıtlanabilir,
güvenilir ve anlaşılabilir olma özelliği yoksa hekim tıbbi temsilci ya da firma
ile ilgili başvuruyu Tabip Odası'na yapmalı ve bu kanalla İlaç Endüstrisi
İşverenler Sendikası'na başvurulmalıdır.
6-Toplantı için, eğer yapılacaksa destek; Endüstri
tarafından doğrudan katılımcıya değil, toplantı düzenleyicilerine verilmelidir.
Konuşmacılara yapılacak Endüstri desteği ise ancak etik kurallar doğrultusunda
(örneğin konuşmada ilaç ismi olmaması gibi koşullarla) olabilir.
7-Tüm etkinliklerin (kongre, toplantı vs.) mali
kaynakları açıklanmalı, şeffaf olmalı ve toplantılardaki uygulamalardan ve
endüstri/katılımcı/konuşmacı ilişkilerinin etik yönlerinden
toplantıdüzenleyicileri sorumlu olmalıdır.
8-Firmaların satış/pazarlama elemanlarının
"toplantı düzenlemelerinde" görev almaması kuralına özen
gösterilmelidir. Varsa Endüstri'nin desteği toplantı içeriğinden bağımsız
olmalı ve firma ile iletişim firmanın tıbbi ya da bilimsel bölümleri kanalıyla
ve mümkünse hekim personeli aracılığıyla olmalıdır.
9-Toplantılar için konuşmacı seçiminin toplantı
düzenleyicileri tarafından yapılması şarttır.
10-Toplantıların eğitim materyalleri endüstri
tarafından değil, toplantıdüzenleyicileri tarafından hazırlanmalıdır.
11-Eğitimin yapıldığı alanda tanıtım materyali
bulunmamalıdır.
13-Toplantılar sırasındaki sunularda jenerik isim
kullanılmalıdır.
YAPTIRIM: Yukarıda sayılan ilkeler zorunlu bir
yaptırımdan çok özdenetim yöntemi ile yaşama geçer. Ancak bu kuralların
çiğnendiğinin belirlenmesi durumunda;
1-Tabip Odalarına başvurulabilir
2-Tabip Odalarının araştırması sonrası;
a)İlkelere uymayanlar TTB yayınlarına açıklanabilir
b)Onur Kuruluna sevk olabilir
c)Sağlık Bakanlığı'na bildirim yapılır.
VII. YAZILI VE SÖZLÜ GÖRSEL YAYIN ARAÇLARIYLA
YAYINLANAN, SAĞLIKLA İLGİLİ REKLAM VE İLANLAR HAKKINDA GENELGE ([4])
TABİP ODASI BAŞKANLIĞINA
Konu: Yazılı ve Sözlü Görsel Yayın
Araçlarıyla Yayınlanan, Sağlıkla İlgili Reklam ve İlanlar Hk.
Özel sağlık hizmetleriyle ilgili
mevzuat düzenlenirken, bu alanda rekabetin gelişmesini önleyici düzenlemeler
yapılmıştır. Reklam ve ilanlarla ilgili özel maddeler konularak çeşitli
kısıtlamalar geliştirilmiştir.
1995 yılında yürürlüğe giren 4077
Sayılı Kanun’un 16. Maddesi de Ticari Reklam ve İlanlarla ilgili hükümleri
içermektedir. Aynı Yasa’nın 17. Maddesine dayanarak Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
bünyesinde görev yapan “Reklam Kurulu”nun 18 üyesinden birisi de, Türk
Tabipleri Birliği temsilcisidir. Reklam Kurulu göreve başlamasından bu yana
(yaklaşık 2.5 yıl) sağlık alanında yapılmış olan başvuruları titizlikle
değerlendirmiş ve bu alanda çok duyarlı davranmıştır.
4077 Sayılı Yasa’nın, ticari reklam
ve ilanlarla ilgili 16. Maddesinde, “Ticari reklam ve ilanların yasalara ...
uygun ... olmaları esastır...” hükmü bulunmaktadır. Reklam ve ilanları
değerlendirirken, el broşüründen, tabelalara, etiketten, gazete, radyo ve
televizyon reklamlarına kadar tüm alanlar inceleme kapsamına girmektedir.
Sağlık alanındaki tanıtım
ihlallerinin bir çoğunun yerel düzeydeki radyo, televizyon ve gazeteler yoluyla
yapıldığı ve bu alanda uygulanacak mevzuat konusunda bilgi eksikliği olduğu
görülmektedir.
Sağlık alanındaki yasal mevzuata
bakıldığında 1219 Sayılı Yasa’nın 24. Maddesi aynen şöyledir:
“Mesleklerini uygulayan hekimler
hastalarını kabul ettikleri yer ile muayene saatleri ve uzmanlıklarını bildiren
ilanlar verebilirler. Diğer biçimlerde ilan, reklam ve benzerlerini yapmaları
yasaktır.
Yani, 1219 Sayılı Yasa’nın 24.
Maddesinde tanımlananın dışında ilan ve reklam yapan hekimler ve sağlık hizmeti
sunan şirketler, aynı zamanda 4077 Sayılı Yasa’nın 16. Maddesine de aykırı
davranmış olacaklardır. Bu reklam veya ilanları yayınlayan televizyon, radyo ve
gazete gibi mecra kuruluşları ile bu reklam ve ilanları hazırlayan reklam
ajansları da ayrı ayrı olarak bu yasa hükmüne aykırı davrandıkları için cezalandırılabileceklerdir.
1219 Sayılı Yasa’nın 24. Maddesine,
ayrıca Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi’nin 8. ve 9. Maddelerine aykırı davranan,
ilgili hekimler ve kuruluşların sorumlu hekimleri hakkında Tabip Odası
tarafından disiplin soruşturmaları açılarak, Onur Kurullarına sevkedilmeleri
gereklidir.
Yazımızın ekinde RTÜK’ten temin
edilen, bölgenizdeki radyo ve televizyonların adresleri bulunmaktadır. Yukarıda
aktarılmış olan bilgilerin bu yayın kuruluşlarına bildirilmesiyle, bilgi
eksikliğinden kaynaklanan yanlış uygulamaların önlenebileceği kanaatindeyiz.
Bu uyarılara rağmen bölgenizde
saptadığınız, yasayı ihlal eden reklam ve ilanlardan; yazılı ise yayının
reklamını da içeren tamamını ve yayın tarihini, görsel ve sözel ise, yayınlayan
kuruluş yayın saati, tarihi ve yayının kasetini Konseyimize göndermeniz halinde
Reklam Kurulu’na başvuru yapılarak Yasa’nın gereğinin yapılması istenilecektir.
Başvuruların tarafınızdan yapılması halinde, “Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
Reklam Kurulu Başkanlığı Eskişehir Yolu 7.Km. Ankara” adresine gönderilmesi ve
Konseyimize bilgi verilmesini dileriz.
Saygılarımızla,
Dr.Füsun Sayek, TTB Merkez
Konseyi Başkanı
[1] “Dişhekimlerinin Her
Türlü İletişim Ortamında Yayın Yapmalarına İlişkin Kılavuz”,
http://www.tdb.org.tr/tdb/v2/mevzuat_icerik.php?yer_id=3&id=106
[2] “Hekimlik Meslek
Etiği Kuralları” (T.y.). 10 Ocak 2013 tarihinde şu adreste erişilmiştir:
http://www.ttb.org.tr/mevzuat/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=31
[3] “Türk Tabipler Birliği Hekim ve İlaç Tanıtım
İlkeleri” (T.y.). 15 Ocak 2013 tarihinde şu adreste erişilmiştir:
http://www.ttb.org.tr/mevzuat/index.php?option=com_content&task=view&id=658&Itemid=35
[4] “Yazılı ve Sözlü
Görsel Yayın Araçlarıyla Yayınlanan, Sağlıkla İlgili Reklam ve İlanlar Hakkında
Genelge” (T.y.). 10 Ocak 2013 tarihinde şu adreste erişilmiştir: www.tpcd.org.tr/.../YAZILI_VE_SOZLU_ILAN_ARACLARI
Sütlaş, 2007a: 381-382.