"TÜRKİYE’DE SAĞLIK KONULU YAYINCILIK İLKELERİNİN BELİRLENMESİ: Kaynak, İleti ve Hedef Kitle Bağlamında Sağlık Konulu Yayınların Analizi" Proje Günlüğü
3.TİCARİ BOYUTLAR, KURUMLAR ARASI İLETİŞİM VE DENETİM SORUNLARI
Çalıştayın üçüncü, ikinci günün ilk oturumunda, üç
ayrı konu ele alınmıştır: “Sağlık haberciliğinde
ticari boyut”, “sağlık yayıncılığında denetim” ve “sağlık yayıncılığının etik
boyutları.” Oturum sırasında ortaya çıkan görüşler bir denetim mekanizmasının
gerekliliğine işaret etmiş; ancak bunun nasıl olması ve kimin bu işi organize
etmesi gerektiğine ilişkin somut bir adımın atılması noktasında sıkıntı
yaşandığı gözlenmiştir. Bunun üzerine gelişen tartışma daha sonra çalıştay
sonuç bildirgesinin imzalanması ile son bulmuştur